Hírek

Kályha Szalon Moszkva 2014.

Kályha Szalon  Moszkva 2014. március 13.-16.

 

A megszokott, nyugodt készülődést követően a politikai események hatására kissé hektikusabbra és nyugtalanabbra alakult az idei Szalon. Az időjárás kedvezett a résztvevőknek, látogatóknak, mert a komoly minuszok helyett szinte májusi időjárás fogadta a Moszkvába látogatókat.

A korábbi évekhez hasonlóan ebben az évben is megrendezésre került a Kályha Szalon. Ezen a kiállitáson mutatkoznak be a gyártók új termékeikkel, itt találkozhatnak a területi képviselők a többiekkel, itt juthatnak új információhoz a trendekről és igy tovább.

De magánemberek is vásárolhatnak többnyire viszonylag nagy kedvezménnyel a kiállitás ideje alatt.

Az elmúlt évihez mérten nem sokban változott a helyzet, továbbra is a nagy tűzterű és olcsóbb árfekvésű termékeket keresik a vevők és a területi képviselők is ezeket a termékeket vinnék szivesebben, hogy növeljék az eladásaikat.

Természetesen az orosz importőr cégek mellett az idén is megjelentek amerikai, német, olasz, ir, dán, angol, holland, belorusz, kinai, kanadai, finn, szlovák cégek és mi magyarok is. Az importőr cégek vidéki képviselőkön keresztül értékesitik termékeiket. A helyi  adottságokhoz alkalmazkodva, ezek a képviselők, szinte minden, a saját területükbe tartozó gyártótól igyekeznek ajánlani kályhákat, az elektromos kandallótól az épitett kályhán át az öntöttvas és a különböző boritásokkal ellátott kandallókályhákig, hogy a vevők kedvükre válogathassanak. Miután az új épitésű házak között is elég nagy számban készül faház, vagy könnyű szerkezetes épület, ezért az eladások többnyire vidéken történnek, hisz a moszkvai/ nagyvárosi sok tizemeletes épületekben nemigen engedélyezik, legfeljebb a legfelső emeleten a kályha beépitését. Természetesen a nagyvárosokból, igy Moszkvából is igyekszenek aki csak teheti kiszabadulni és az un. „ dácsákban” ( nyaralókban, ami felér egy családi házzal) megteremtenek minden feltételt, többek között a kályhát is beépitik.

Az ukrajnai helyzet miatt épp a kiállitás idején az orosz rúbel szinte történelmi határokat döntögetett, a cégek megrettenve figyelték, hogy hol fog megállni ez a folyamat, mert az euró elszámolás miatt komoly drágulás vetitette előre árnyékát, az amúgy is elég magas árak veszélyben forogtak. A krimi csatlakozást követően azonban enyhülni látszik ez a folyamat. Reméljük, hogy egy olyan szinte fog beállni az árfolyam, hogy nem roppantja meg az eladásokat.

Az európai trendekkel ellentétben itt változatlanul a nagy teljesitményű, nagy méretű kályhákat keresik.

A Fireplace termékeit már ismerik a piacon, a kis számú reklamáció, a vevői ajánlások, az internetes elérhetőség komoly segitséget jelentenek a terméknek.

A magán vásárlók közül már vannak visszatérő vevők, akik az újabb kályha vásárlást a családba ismét a kiállitás idejére időzitették, hogy a 15-20 %-os kedvezményt igénybe vehessék.

Összességében a kiállitásnak sok látogatója volt, a viszonteladók meglátogatták a standot, örömmel fogadták az új modelleket és továbbiakat várnak.

 

 

“ABONENT”

Az “Abonent”  Szentpétervár, Leningrád megye területén az első üzleti útmutató üzletemberek, szakemberek számára. 2013. augusztusában jelent meg a 20. útmutató kiadvány, mely mára már havi rendszerességű lett. A nyomdai úton előállitott kiadvány magas igényeknek megfelelő offset nyomású újságok szinvonalán jelenik meg, az európai üzleti kiadványok szabályai szerint.

Az üzleti oldalakkal párhuzamosan működik a   internetes oldal is, http://abspb.ru/ mint kereső rendszer, amelyik az orosz üzleti  életben  a hálózatok között  a legjobbnak tartott a b2b szférában.

Ez az üzleti portál megengedi, hogy kulcszavak alapján, név, cim, vagy fax szám, esetleg mail cim ismeretében végezzen az érdeklődő lekérdezéseket. Ezzel segitve a használók információhoz jutását.

A kérdéses tárgyban, a szállitó kiválasztása mellett el lehet végezni az adott termékkörben dolgozó szervezetek ajánlatainak az összehasonlitását is. A nyomtatott és az internetes verzió is Szentpétervár, Leningrád Megye és az Oroszország észak-nyugati területén dolgozó cégek adatait tartalmazza.

Az információs bázis alapját mintegy 25.000 szervezet, 40.000 telefonjának adatai képezik a nyomtatott verziónak  az alapját és az elektronikus változat pedig 72.000 szervezetről 40.000 sornyi kiegészitő információt tartalmaz. Ezeket az adatokat személyes találkozókon, telefon interjúkon és postai úton szétküldött kérdőivek feldolgozásával gyűjtötték be. A rendelkezésre álló információk jelenleg ca. 3.000 cimszó alá lettek rendelve.

Az abspb.ru partnerei alcimszót is kezdeményezhetnek, igy a rendszer folyamatosan bővül.

Az üzleti oldalak offline változatát ingyenesen terjesztik, az üzleti élet szereplői között, szervezeteknek és privát embereknek cimlista alapján. Természetesen olyan privát embereknek is, akik munkájuk kapcsán érdekeltek bizonyos szegmens értékesitési vagy beszerzéi területén. A megkeresettek között olyanok szerepelnek, mint főmérnökök, technológusok, pénzügyi-gazdasági vezetők, beszerzési terület munkatársai, marketing és logisztikai szakértők.

A terjesztés is széles körben zajlik, kiállitásokon, üzletházakban szemináriumokon és bolthálózatokban is találkozhatnak az érdeklődők az üzleti oldalakkal.

forrás orosz internet

 

Internetes kereskedelem az Orosz Föderációban

Oroszországban a kilencvenes évek végén jelent meg egy kis szentpétervári cég, amit ” internetes megoldásnak ” hivtak. Ez a kis cég próbált meg először árút eladni az interneten keresztül. Annak idején ez nagyon megmosolyogni való volt. Ma ezt a céget úgy hivják, hogy Ózon.

Elmondható, hogy, összességében, többé-kevésbé az online kereskedelem figyelemre méltó jelenség lett a 2000-es évek első évtizedére.

Valahol  2008-2009-ben jelentek meg az első olyan cégek a kereskedelmi palettán, akik valóságosan terméket árultak az internet segitségével és jelentős “játékossá” nőtték ki magukat.

Az utóbbi hónapokban az orosz kormányzat komolyan belefogott, hogy az   internetes kereskedelmet szabályozza. Még semmilyen határozat nem született, de különböző kezdeményezések már vannak szép számmal. Kormánykörök közeléből kiszivárgott, hogy az offline kereskedelmet felügyelő hatóságok szeretnék megtiltani a határon átmenő árúk vámmentességét havi 150 €-tól.

Egy másik változat szerint felmerült, hogy ezeket az internetes árúházakat üzemeltető cégeket  speciális, erre a szektorra igazitott vámadókkal illessék.

Egy biztos, hogy a postai szolgáltató egyre nagyobb és szigorúbb követelményeket támaszt a határon túlról beérkező árúkra…

Az biztosnak tűnik, hogy a közeli hónapokban az orosz felhasználókat-vásárlókat egyre nagyobb figyelemmel kisérik.

 

forrás: lenta.ru

Az egyes technikai szabályozások érvénybe lépése a Vámúnión belül

1. A gyerekek és kiskorúak számára gyártott termékek technikai szabályozása 2012. július 1 -től.

2. A könnyűipari termékekre vonatkozó szabályozás 2012. július 1-től lépett hatályba.

3. Az alacsony feszültségű berendezésekre vonatkozó szabályozás 2013. február 15-től.

4. Gépek és berendezések vonatkozásában a technikai szabályozás 2013. február 15.-től lépett hatályba.

5. A robbanó anyagok környezetében működő berendezésekre vonatkozó új szabályozás 2013. február 15.-én lépett hatályba.

6. A gáz tüzelőanyagok környezetében működő berendezésekre vonatkozó szabályozás szintén 2013. február 15.-től hatályos.

Azok a megfelelőségi tanusitványok, melyeket az érvénybe lépést megelőzően adtak ki, azok nem tovább mint 2015. március 15.-ig érvényesek.

Azok a dokumentumok viszont melyeket a hatályba lépés után adtak ki, ezek a lejárati ideig érvényesek, amely a dokumentumon rögzitésre került.

forrás Sercons

Agrártermékekre vonatkozó határozat hozatal

2013. július 1.-től az Orosz Föderáció területén a  korábbi szabályozás alapján kiállitott Gost R. megfelelőségi tanúsitványt felváltja a TR. jelzésű új technikai szabályozás a hús és tejtermékekre vonatkozóan.

Ezt a határozatot Tümenyben, egy kerekasztal konferencia keretein belül fogadták el, ahol megtárgyalták a WTO-hoz való kapcsolódás kapcsán az orosz élelmiszeripari biztonsággal kapcsolatos kérdéseket.

A tárgyalás az agrártermékeket bemutató kiállitás mellett zajlott, mely határozattal zárult.

Itt érintették az élelmiszeriparban dolgozó személyzet képzését, továbbképzését is, és a kereskedelmi hálózatok modernizálásával kapcsolatos kérdéseket is. A pillanatnyi helyzet azt mutatja, hogy a piaci szereplők számára fontosabb még saját maguk bemutatása, mint a minőséggel való törődés az élelmiszeripar területén.

Példaként érdemes megemliteni, hogy a külföldi cégek nyereségük mintegy 20 %-át forditják a szakterületen foglalkoztatott dolgozók tanittatására, mig az orosz vállalkozásoknál ez nem haladja meg a 12 %-ot, mig a kisvállalkozóknál erre alig több mint 1 %-ot forditanak.

Forrás Sercons

Egységes állategészségügyi szabályozás a Vámúnión belül

A Vámúnió Bizottság határozatot hozott az egységes állategészségügyi szabályozásról a Vámúnió területén a harmadik országokból érkező árúkkal kapcsolatosan.

Ez a határozatot 16 egységes állategészségügyi területet határozott meg, többek között a  h ú s,  b a r o m f i,  t e r m é s z e t e s  m é z, stb. a Vámúnió területére behozott árúkkal összefüggésben.  A  t a n u s i t á s   továbbra is kötelező a Vámúnió területén való forgalmazáshoz. 2013. november 1-ig a a korábban kiadott engedélyek érvényben maradnak.

forrás: www.sertis.ru

 

Tanúsítás a Vámúnió keretén belül

A Belorusz, a Kazah Köztársaság és az Orosz Föderáció egy megállapodás alapján még 2007. október 6.-án létrehozott egy  Vámúniót.

 

Az alap megállapodásra való tekintettel,  megalakitották a Vámúnió Bizottságát, mely egyben egy szabályozó szervezet a Vámúnión belül.

2011. végén az Orosz Föderáció elnöke, a Belorusz és a Kazah Köztársaságok elnökei létrehozták az Eurázsiai Gazdasági Bizottságot. mint az egyedüli szabályozó szervezetet a Vámúnió és az egységes közgazdasági téren belül.

A Vámúnió legfelsőbb szervezete az Államközi Tanács, amelynek tagjai az adott részvevő országok mindenkori vezetői. A Vámúnió legfontosabb célja az egységes vámterület volt, melynek keretén belül kölcsönösen elfogadják a vámtételeket, és a különböző közgazdasági szabályozókat, egységes vámtarifák működnek és egységes szabályok harmadik országokkal való árúkereskedelem szabályozásával kapcsolatosan. A felügyelet és az ellenőrzés szempontjából a Vámúnió résztvevői egységes elveket, szabályokat fogadtak el, ugyanúgy, mint a technikai szabályozást is egységesitették.

forrás:  www.sertis.ru

szerkesztői megjegyzés: a Vámúnió szabályai folyamatosan lépnek életbe a gazdasági élet területén, azt az elvet követve, hogy nem később, mint 2015. január 1-től már a teljes jogszabályi harmonizációnak meg kell történnie.

A korábban kiadott tanúsitások úgymint GOST R. a dokumentumon szereplő dátumig érvényben lesznek.

Elérhetőségeink:

Andani Market Kft.

1078 Budapest, Rottenbiller u. 44.

tel: +36 30 811 3027, + 36 30 811 3029

E-mail: info@marketru.hu

annamaria.juhasz@marketru.hu

adószám: 23529388-2-42

cégjegyzékszám:  01-09-969877

Brikettgyártás Oroszországban

Az orosz bio fűtésről megjelent egy tanulmány, mely elemzi ezt a területet.

 

A 2013-ban megnyitott legújabb brikettgyártó cégekkel felülmúlták az összes korábbi számot, mintegy rekordokat döntöttek.

Úgy 10 évvel ezelőtt szinte még el sem lehetett képzelni, hogy a fában, szénben gazdag Oroszországban is hóditó útjára indulhat a brikettgyártás. Annak idején a nagy mennyiségű fűrészporra, mely a faiparban keletkezett, ajánlották a brikettgyártó sorokat, de kevesen vágtak bele a termelésbe, nem alapitottak ilyen vállalkozásokat. Ez természetes is volt, hisz az érdeklődés még nem volt megfelelő a fűrészpor hasznos feldolgozásából keletkezett brikettre. Ráadásul sokan kellő ellenérzéssel is viseltettek a gondolattal szemben is.

Azok akik mégis pionirként belevágtak,  nem tudták a készterméket jól értékesiteni, csupán az önköltségi árat sikerült elérniük az eladásnál.

Még 2009-ben is a brikett ára 2.300-2.500 Rub/t volt.  Azonban lassan növekedett az előállitók száma, kis és közepes vállalkozások kezdtek bele  gyártásba. Ezzel egyidőben megindult az árak növekedése is és a vállalkozók reménykedhettek a beruházásaik megtérülésében. Többen megérezték, hogy ez egy megfelelő alternativa a tradicionális tüzelőkkel szemben, az érdeklődés pedig nem hogy megrekedt volna, hanem egyre fokozódott. Példaként emliti az elemzés, hogy Leningrád körzetben az igények mára elérték az 1500-1700 t/hó mennyiséget.

Különböző nagyobb vállalkozások jöttek létre úgy mint a SALAS vagy az Eurofa, Aldrova, melyek lassan minden felmerülő igényt kielégitenek.  Az igények növekedése további vállalkozások életrehivásában is szerepet játszott, egyre többen vágnak bele a gyártásba.

Mára a belső igények évente ca. 10 %-kal emelkednek, melyek további igényeket generálnak. Igy a brikettgyártás nem csak a faiparban keletkező fűrészpor feldolgozására alkalmas, hanem magas jövedelmet adó vállalkozások életrehivásában is szerepet játszik, amit az egyre emelkedő igények csak erősiteni tudnak a piac szabályai szerint.

A 2013. év minden eddigi számot felülmúlt, mind  a vállalkozások száma, mind az igények tekintetében, amit a jövedelmezőség is követ.

Ezt a folyamatot tovább segitik az állami szervek, igy pl. a Komi Köztársaságban ahol külön programot dolgoztak ki brikettgyártó termelést kezdő vállalkozások részére. De hasonló támogatások segitik a vállalkozásokat Irkutszk és más körzetekben is.

forrás: Erdő és faipari  ( orosz) újság

szerkesztői megjegyzés:

A brikett a hagyományos tüzifához képest nagyobb fűtőértékével azt eredményezi, hogy a megfelelő minőségű brikettből mintegy a fele elegendő a megfelelően kiszáritott tüzifához képest. Ezzel az orosz viszonyok között egyre szaporodó korszerű szilárd tüzelésű kályhák is egyre népszerűbbé válhatnak. A kisebb tároló kapacitás és a magasabb fűtőérték is népszerűbbé teheti, hisz aki ismeri az orosz telet el tudja képzelni, hogy a kintről behozott átfagyott tüzifa ( – 30 foknál)  nem épp a biztonságot jelentheti, ha közvetlenül az égő kályhába kerül. A brikett viszont szinte légszáraz, igy könnyebb tárolni szinte azonnal a tűzre kerülhet.

A jó tapasztalatok legyőzik Oroszországban is a tradiciókat, hisz  a “dácsákban” rengeteg épitett kályha, kandalló, kandallókályha ( a kályha és a kandalló előnyös tulajdonságait egyesitő kályhatipus)  kerül beépitésre.

Alapanyag a gyártáshoz pedig a fafeldolgozó ipar mellett szinte korlátlanul rendelkezésre áll.

Sajnos azonban a nyugati világ az egyre dráguló szállitmányozás miatt nem tudja tovább fokozni az igényeket, hisz a relative olcsó árú szállitási dija csak egy bizonyos határig éri meg! Pedig lenne rá érdeklődés, hisz nagyon sok, jó minőségű brikettet gyártanak orosz üzemekben.

 

 

 

 

 

 

Bemutatjuk a RUSSIAN FOOD &DRINKS MARKET magazint

A Russian Food & Drinks Market magazin egy kiemelkedő szines, információs elemző folyóirat, mely az élelmiszeripari piac és a csatlakozó iparágak területén segiti az olvasóit.

Az újságot 1993 óta, évente 7 alkalommal, 144 oldalon jelentetik meg.

Ezalatt az idő alatt elismert piacvezető lett az élelmiszeripari piacon.  Széles körben ismert Oroszország szerte, kompetensnek tekintik az élelmiszeripari termékek és szolgáltatások területén. Két vezető irodával rendelkezik, Szentpéterváron és Moszkvában, továbbá  a 30 legnagyobb városban is irodát tartanak fent. De eljut a határon túlra is, szinte az egész világra kiterjedő olvasótábora van.   Közli a szakterületén a legfrissebb hireket,  elemzéseket tesz közzé és prognózisokat fogalmaz meg a piaci változások terén. Kapcsolatot tartanak fent az élelmiszeripari kutató intézetekkel és az egyéb információs kiadványok szerkesztőivel, kiadóival is.

Az elemzéseket, cikkeket orosz és angol nyelven publikálják. Az olvasói köre az élelmiszeripar területén dolgozó vezetők, szakértők, a csomagolástechnika és a specilazizált de átfogó nagykereskedelmi hálózatok munkatársaival is.

Számos fontos információ jut el rajtuk keresztül Oroszország különféle körzeteiből az élelmiszergyártás területeiről az olvasókhoz.

Átgondolt terjesztési rendszerén keresztül széles olvasótábort keres meg, előfizetői körben és specializált kiállitásokon egyaránt találkozhatunk vele.

Igy az  évente megrendezésre kerülő több mint 50 élelmiszeripari kiállitáson megjelenők és látogatók is megismerkedhetnek vele, éppen úgy mint ahogy helyet kapnak külföldi szakkiállitásokon is.

Beszámolnak a jelentősebb hazai és külföldi kiállitásokról is. A magazin hasábjain lehetőséget adnak hirdetések megjelenésére is, ezzel bemutatkozási lehetőséget kinálva a gyártóknak, forgalmazóknak, segitve ezzel, hogy mindenki megtalálja a helyét az orosz piacon.

 

 

csomagolástechnika

 

 

Belorussziában megnyilt a brikett és pellet tőzsdei kereskedése

Augusztus 27.-én a Belorusz árútőzsdén megkezdődött a kereskedés a fabrikettel és a fapellettel. A termékszerződések 2013. szeptembere és 2014. szeptembere közötti időszakra köttettek. Maga a termék, a fabrikett és a fapellet már korábban is részese volt az árútőzsdének, de nem kötöttek éves keretszerződéseket. Ennek következtében a termék ára jelentősen ki volt téve a szezonalitásnak, ezért a termelők nagyon sokszor raktárra termeltek. Ezt az ármozgást a hosszú távú szerződések kiküszöbölik, mely alapján a gyártók garantált keresletre dolgoznak. A vevők pedig az adott időszakra fix árat kapnak az egész éves forgalomra.

A helyi felhasználásra vonatkozó állami programnak köszönhetően az ország sok területén megjelentek és egyre szaporodnak a brikett és a pellett tüzelésű kazánok.

Ennek köszönhetően egyre nagyobb a belső kereslet is, a fabrikettre és fapelettre, ahogy ez várható a jövőben is.

 

forrás: Belorusz minisztériumi közlemény

Meleg, meleg,…. forró

Befejezte munkáját Moszkvában a 9. Kályha Szalon, amely a legfontosabb kiállitási projekt a kályha termékek területén.

A szervezők adatai szerint a négy nap alatt, 2013. március 14-17 között a rendezvényt több mint 25.000 látogató tekintette meg,aki meg tudtak ismerkedni a vezető orosz és külföldi kiállitási anyagával.

Mint mindig a kiállitás szervezője a World Expo Kiállitási Holding volt, akik hatalmas előkészitő munkát folytattak a siker érdekében.

500.000 ingyenes meghivót küldtek szét és a reklám, a hirdetések széles skáláját vonultatták fel a szakmai sajtóban éppen úgy mint más médiumokban.

A márciusi négy nap eredményeképen, a zord idő ellenére, a kilátogató 25.000 ember több mint fele szakmai látogató volt, akik aktivan részt vesznek az ország épitőiparában. Ebben az évben a Kályha Szalon több mint 80 kiállitót fogott össze az Orosz Föderációból, Ausztriából, Magyarországról, Olasz-Finn-Franciaországból, de a skandináv országokból is.

A magyar Fireplace  Kft.  45 m2-en 15 kályhát mutatott be, további két kályha az orosz Schiedel cég képviseleténél került bemutatásra. A megitélésünk szerint a Fireplace standját mintegy 850 ember látogathatta meg. ( a számitás alapja az Ochag.su által készitettett katalógus, melyet igen “gazdaságosan” osztottunk szét…)

A résztvevők közül mintegy 45 körül volt azon professzionális látogatók száma, aki felvették velünk a kapcsolatot, és kifejezték szándékukat, érdeklődésüket az együttműködésben.   A feldolgozó munka még tart.

A kiállitás ideje alatt az eladás a Szalonunkon keresztül megnőtt, mert több mint 8 kályhát adtunk el kiskereskedelmi forgalomban.

 

Nikolay Obrazcov

www.ochag.su